Neužmiršta Ruošiamės į mokyklą Paskaitykime Apie mus Liaudies medicinos patarimai Moksleivio žodis Skelbimų lenta

Supraskite klaidas ir mokykitės iš jų


(pagal sero Ričardo Bransono straipsnį)

Nėra geresnio būdo išmokti ir sulaukti sėkmės versle kaip mokymasis iš klaidų - savo ar kitų.
Nemažai yra studijų, analizuojančių kaip ir kodėl tam tikros kompanijos pasiekė stulbinančių rezultatų, padidino biudžetą ir sulaukė sėkmės, viršijančios bet kokius lūkesčius. Žinoma, tos studijos yra naudingos, bet vis tik tos sėkmės istorijos nebuvo tokios jau įspūdingos, kad iš tiesų mane labai jau sudomintų. Tačiau aš galiu pasimokyti iš jų.

Viena iš priežasčių, kodėl Virgin įmonės metai iš metų dirba sėkmingai yra ta, kad mes leidžiame mūsų darbuotojams daryti klaidas - ir vėliau - mokytis iš jų. Kadangi mūsų vadovavimo struktūra yra beveik pinai decentralizuota, mūsų komandos yra įgalintos vadovauti verslui tarsi jie patys būtų savininkai. Aš supratau, kad tai sukuria galimybę pasireikšti ištikimybei, pasišventimui ir kūrybiškumui. Kai reikalai pasisuka netinkama vaga, darbuotojai pajaučia tokį stiprų nuosavybės jausmą, kad jie tiesiog pasiraitoja rankoves ir pakeičia veiksmų kryptį.

Gebėjimas pradėti viską iš naujo yra pats svarbiausias bruožas, kokį tik gali turėti verslo įmonės. Jeigu inovacijos yra labai svarbios jūsų verslui, tikėtina,kad greta atsiras ir kliūtys. Jūsų gebėjimas išlaviruoti tarp tų kliuvinių, parodys ar sulauksite sėkmės, ar pralaimėsite.

Mano laimė, kad galėjau vadovauti daugeliui sėkmingų kompanijų, bet turiu iškart prisipažinti, kad buvau susidūręs su ne viena nesėkme.
Gal jūs girdėjote apie Virgin Colą kompaniją, kurią mes sukūrėme, norėdami konkuruoti su dviem galingom verslovėm: Coca-Cola ir PepsiCo. Mes bandėme sukrėsti rinką taip, kaip tai būdinga Virgin kompanijai, bet mums nepavyko. Iš pat pradžių mes susidūrėme su pristatymo į rinką problemomis - mes negalėjome pasiekti, kad Virgin Cola pasiektų prekybos lentynas tokiais kiekiais, kad būtų sulauktas reikšmingas finansinis rezultatas.

Žinoma mes nestokojome entuziazmo, bet greitai supratome, tos dvi didelės milžinės tvirtai valdė rinką. Buvo sunku surasti jų silpnąsias puses. Tai, kad mes ėmėmės dviejų pačių didžiausių pasaulio pasaulyje gerai žinomų prekinių ženklų, kurie iš esmės nebuvo jau tokie ypatingi, mums buvo didžiulė pamoka. Ir vis tik vienas iš mano maloniausių prisiminimų yra tai, kaip mes, viešai užsipuldami Coke, pristatėme Virgin Colą atveždami ją milžinišku kariuomenės tanku ir nutaikydami vamzdį į Cocą-Colos reklaminį skelbimą.

Vienas iš naujesnių pavyzdžių yra apie tai, kaip mes pristatinėjome pirmąją Virgin kreditinę kortelę Australijoje. Australijos bankinę sistemą yra monopolizavę keturi koncernai: ANZ bankas, Commonwealth Bank of Australia (Bendrijos bankas Australijoje), National Australia Bank Ltd. (Nacionalinis Australijos bankas) ir Westpack Banking Corp. Visos kartu jos valdo 80 procentų visų bankinių transakcijų Australijoje. Nors mes įėjome į rinką su gerais ketinimais, pasirinkome netinkamą bendravimo būdą su tais partneriais, kurie buvo atsakingi už kortelės išleidimą, o tai savo ruožtu nuvedė į verslo sunykimą.

Tai buvo sunkus praradimas daugeliui mūsų partnerių. Ir, vis dėlto, būdamas Australijoje, aš vis dar sutinku žmonių, kurie nešiojasi senas Virgin korteles savo piniginėse. Mes prisiekėme išleisti dar geresnę kortelę, kai tik susidarys tinkamos sąlygos.

Ir, būtent, tai mane skatina žengti kitą žingsnį: sugrįžti atgal. Praėjus beveik trejiems metams po nesėkmės su pirmąja Virgin kreditine kortele, aš grįžau į Sidnejų, kad vėl iš naujo pagaminčiau kortelę ir atidaryčiau Virgin Internetinę taupymo sąskaitą. Kokie buvo skirtumai šį kartą: mes turėjome tinkamus žmones ir tinkamą partnerį (Citibank), kad pasiektume ilgalaikius tikslus.

Manyčiau, kad grįžimo atgal paslaptis glūdi tame, kad nebijai, jog nepasiseks. Nesėkmė gali būti bauginanti, bet tą jausmą visada reikėtų paversti pozityviu išgyvenimu, kad galėtum imtis tinkamų veiksmų.

Virgin nuolatinės sėkmės paslaptis glūdi labai paprastame dalyke: kai mums kas nors nepasiseka, mes mėginame suprasti, kodėl taip atsitiko ir imamės greitų veiksmų tai pakeisti. Po to mes susikoncentruojame ties tuo, kas sekasi ir perkeliame į kitą šalį, pramonės šaką ar sektorių.

Jeigu jūs galite identifikuoti savo klaidas ir pasimokyti iš jų, jūs turite daugiau galimybių atsikratyti jų ir pasukti sėkmės keliu.

New York Times,2010
©2010/Richard Branson

paskaitykime pradinis skelbimai liaudies medicinos patarimai