Neužmiršta Ruošiamės į mokyklą Paskaitykime Apie mus Liaudies medicinos patarimai Moksleivio žodis Skelbimų lenta Išmintingi posakiai

Apie nagų kramtymą ir ne tik...



(pagal Anthony Robbins knygą ,,Neribota galia")



Mes visi esame žmonės ir niekas, kas žmogiška, mums nesvetima. Visi turime gerų bruožų ir nestokojame neigiamų įpročių. Kartais mūsų pripratimai pradeda mus trukdyti gyventi,kėsinasi mus valdyti ir neleidžia pasiekti mūsų tikslų gyvenime.

Tai gali būti tinginiavimas, atsakomybės vengimas ir panašiai. Tačiau, jeigu mes esame sveikos psichikos, galime programuoti savo gyvenimą, kad jis netaptų mums beprasme našta, bet leistų mums skirtą laiką gyventi tikslingai ir patirti kuo daugiau džiaugsmo. Jeigu norime būti savo gyvenimo šeimininkai, o ne tarnauti kieno nors įgeidžiams, turime imti gyvenimą į savo rankas.

Savo knygoje ,,Neribota galia'' Anthony Robbins rašo, kad neviltis,depresija ir ekstazė - ne statiniai reiškiniai. Tai rezultatas, sukurtas tam tikrais mentaliniais vaizdiniais, garsais ir fiziniais veiksmais, kuriuos sąmoningai ar nesąmoningai valdote.

Jis rašo, kad labai nedaugelis dalykų savaime yra malonūs ar nemalonūs. Jūs tiesiog nusprendėte, kad vieni dalykai teikia jums malonumą, o kiti jūsų visai nedomina ar net slegia. Jūs galite savo prote perklijuoti etiketes ir tučtuojau pajusti jiems kitokius jausmus. Kas bus, jei pažvelgsite į visas savo problemas, sumažinsite jas ir pastumsite nuo savęs tolyn?

Svarbu neužmiršti, kad modeliavimo mokslas, kaip ir bet kokių įgūdžių formavimas, pareikalaus treniruočių ir praktikos. Kuo dažniau jūs sąmoningai atliksite paprastus jutimų niuansų perkeitimus, tuo geriau jums tai seksis.

Kai kurie iš jūsų turbūt mąsto taip: pakeisti jutimų niuansus yra puiku, tačiau juk paskui viskas vėl savaime grįš į savo vietas. Išties būtų puiku, jei turėčiau būdą, kaip tuos pokyčius užtvirtinti.

Tai galima padaryti susiejimo metodu. Taip yra įmanoma išspręsti labiausiai įsisenėjusias bėdas, įveikti blogus įpročius.

Susiejimo metodo esmė tokia: reikia paimti vidinius vaizdinius, kurie įprastu atveju sužadina neproduktyvias būsenas, ir padaryti taip, kad jie automatiškai sugeneruotų vidinius vaizdinius, įvedančius jus į trokštamas produktyvias būsenas.

Pavyzdžiui, išsiaiškinę, kokie vaizdiniai verčia jus persivalgyti, jūs galite sukurti naujus vidinius galingesniu poveikiu pasižyminčius vaizdinius, kurie priverstų jus mesti iš galvos mintis apie maistą. Jei šiuodu vaizdinius susiesite, kiekvieną kartą, kai pajusite norą persivalgyti, pirmieji vaizdiniai akimirksiniu sužadins antruosius, o šie įves jus į būseną, kurios būdami maistu nesidomėsite.

Geriausia susiejimo modelio ypatybė yra ta, kad kartą deramai jį įsidiegę, daugiau dėl jo sukti sau galvos neturėsite. Viskas vyks automatiškai, be jokių sąmoningų pastangų.

Pirmas etapas: identifikuokite elgesį, kurį norite pakeisti. Sukurkite tos elgsenos vidinį vaizdinį, tarsi matytumėte save iš šalies. Jei norite liautis kramtę nagus, išvyskite, kaip tai darote.

Antras etapas: kai turite prieš akis norimo pakeisti elgesio vaizdinį, jums reikia susikurti kitą įvaizdį, kuriame regėtumėte save tokį, koks būtumėte, jei pasikeistumėte.

Galite įsivaizduoti save atitraukiantį nuo burnos pirštus, šiek tiek paspaudantį pirštų galus, vietas, kurias ketinote kramtyti...štai jūs žvelgiate į dailiai nušlifuotus, nepriekaištingai atrodančius nagus. Jūs gražiai ir skoningai apsirengę, susivaldę, pasitikite savimi.

Trečias etapas: susiekite tuos du vaizdinius į vieną taip, kad neproduktyvi būsena automatiškai sužadintų produktyvią. Po šio sujungimo bet kokie dirgikliai, kurie anksčiau priversdavo jus kramtyti nagus, įves jus į kitą, teigiamą būseną. Tokiu būdu jūs sukuriate naują sužadinimo mechanizmą, padėsiantį protui susidoroti su ta situacija, kuri praeityje jus erzino.

Štai kaip atliekamas susiejimas: sukurkite mintyse didžiulį ryškų ir šviesų neigiamos elgsenos vaizdinį. Tada dešiniame apatiniame jo kamputyje ,,nutapykite" mažą ir tamsų savęs, koks norėtumėte būti, atvaizdą. Padarę tai, greičiau nei per sekundę išdidinkite tą mažutį paveikslėlį ir išryškinkite jį - tegu jis tiesiog išsiveržia iš neigiamo paveikslo ir jį užgožia.

Šio vyksmo metu kuo gyviau ir entuziastingiau tarkite ,,opa''. Suprantama, kad tai skamba šiek tiek vaikiškai, tačiau derama intonacija ištarus šį garsą, smegenys gauna aibę galingų ir pozityvių signalų. Vos tik prote susidėliojate vaizdinius, likusioji proceso dalis užims maždaug tiek laiko, kiek jo reikia garsui ,,opa'' ištarti.

Dabar prieš jus didžiulis, šviesus, spalvotas jūsų, koks norėtumėte būti, vaizdinys. Senasis paveikslas, vaizduojantis jus, koks buvote anksčiau, sudaužytas į šipulius.

Šio metodo sėkmė priklauso nuo jo atlikimo greičio ir kartojimų skaičiaus. Turite matyti ir jausti, kaip mažas, tamsus paveikslėlis didėja, šviesėja, tiesiog išsiveržia iš ankstesnio paveikslo, sunaikina jį ir tampa didesnis bei šviesesnis už jį. Gėrėkitės regėdami save tokį, koks norite būti. Tada sekundės dalelei pramerkite akis, vėl užsimerkite ir atlikite susiejimą.

Padarykite pertraukėlę. Atsimerkite. Vėl užsimerkite. Matykite pirminį paveikslą - tai, ką norite pakeisti, ir siekiamybę. Žodžiu ,,opa" vėl suliekite juos. Atlikite tai kokius penkis ar šešis kartus kiek galėdami greičiau. Atlikimo greitis vaidina esminį vaidmenį, taip pat neužmirškite tuo veiksmu mėgautis.

Atlikdami šį pratimą, susiejate dvi pasąmonės tendencijas, vaizdžiai tariant, pasąmonėje išminate naują taką, kuriuo pasuksite susidūrę su senuoju įpročiu. Jei, pavyzdžiui, bandėte atsikratyti įpročio kramtyti nagus, tada jums tiesiog bus sunku įsivaizduoti save tai darantį. Jei taip nėra, reikėtų dar pakartoti susiejimą.

Keblumų gali iškilti, jei įvaizdis, kurį pasirenkate kaip siekiamybę, nėra pakankamai trokštamas. Labai svarbu, kad jis būtų nepaprastai patrauklus, sužadintų paskatas judėti jo link. Jūs turite to išties norėti, tai jums turėtų būti svarbiau už senąją elgseną.

Susiejimo metodas rezultatus duoda stulbinamai greitai dėl tam tikrų smegenų ypatumų. Mūsų protas turi polinkį trauktis nuo nemalonių dalykų ir veržtis į malonius.

Svarbu būti savo gyvenimo šeimininkais ir valdyti savo protą.



atgal pradinis skelbimai liaudies medicinos patarimai